Spyderco Ultrafine Benchstone 8"x2"

09.07.2012 21:20

Spyderco Ultrafine benchstone.


Je to keramický ostriaci kameň o rozmeroch 8x2 palce. Je to najjemnejší kameň z línie brusív od Spyderca.
Najprv treba poznamenať , že na novom kameni sú ryhy od pílenia alebo orovnania, kvôli ktorým kameň podstatne hrubšie brúsi .Najprv som myslel, že to trocha zahladím brúsnymi papiermi, ale kameň je veľmi tvrdý. Tak som zobral ultrafine tyčku od Sharpmakera a jej stranou s drážkou, ktorú nepoužívam, som šúchal po kameni.

Ryhy n kameni zostali, ale zahladené a kameň teraz funguje tak, ako má. Kameň pri používaní vyberám z obalu, ktorý nie je veľmi dobrý držiak.


Na kameni treba používať veľmi malý prítlak kvôli ryhám, ktoré zostali. Nevýhodou kameňa je, že sa zanáša, ale zase na druhú stranu používa sa bez akýchkoľvek lubrikantov. Treba ho po 2-3 nožoch umyť, prípadne rýchlejšie riešenie je vygumovať ho.


Na kameni brúsim pohybmi dopredu a dozadu, finišujem proti ostriu. Kameň zanecháva zrkadlový povrch. Dá sa na ňom získať dobrá ostrosť, ale najlepšie sa prejaví až po obtiahnutí na remeni s pastou a ja potom používam ešte čistú kožu. Výsledkom je ostrie, ktoré prereže vlas (po ang.- Hair whittling edge). Je to môj asi najjemnejší kameň.

Obrázok rezania vlasu. Treba narolovať sa do stredu.

 


Fotky ostria z mikroskopu pribudnú neskôr.
Ostriu zdar,
Filip
 

Späť